بررسی جهان شخصی ده تصویرساز مولف
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده عطیه ضیغمی
- استاد راهنما سید محمد فدوی پژمان رحیمی زاده
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1391
چکیده
تصویرگران امروز ما، در دنیای بصری رنگها و شکل هایی قلم می زنند که توسط انبوهی از اسم ها وایسم های مختلف مملوء گشته است. این دوران با تمام تضادها، تغییرات و پیچیدگی هایش بسیار با تقلید و تکرار همراه می شود. انگیزش اصلی من در انتخاب عنوان این پژوهش، دغدغه شخصی ام برای یافتن قشری از تصویرگرانی است که در میان این تقلید و تکرارها جهان را به روایت خویش ترسیم می کنند. تصویرسازانی که در متعالی ترین شکل ممکن دست به آفریندگی می زنند و نوآوری های شخصی شان تحولاتی را در عالم تصویرگری سبب می شود. در این پژوهش سعی بر آن داشتم نگاهی معطوف به گوشه ای از آثاری داشته باشم که از لحاظ کیفیت های بصری و مفهومی در سطح بالایی قرار داشته، تصویرسازی هایی که دارای جهانی شخصی بوده و خالق آن به بلوغ هنری رسیده ،آثار وحدت کاملی از لحاظ تفکر ایده و اجرا پیدا کرده باشد. چرا که اگر به لحن شخصی خویش دست نیابد صرفا به مقلدانی تبدیل می شوند که تصاویرشان تاریخ مصرف مشخصی دارد و بی آنکه تاثیرگذار باشد به مرور محو می شود.لذا آثار آن دست از تصویرسازانی که در فضای معاصر آفرینش های جمعی به باورها وآفرینش های شخصی و فردی دست پیدا کرده و نگاهی خلاقانه به دنیای پیرامون خود دارندمورد بررسی قرار خواهد گرفت. تصویرگر مولف؛ آنچه خلق می کند برتر از تکرار بصری لغات است. در این پژوهش، شناخت نزدیک تر تصویرسازان مولف، معرفی کنکاش ها و جستجوهای بصری آنها مدنظر بوده است و سعی بر آن داشته ام با تامل در دنیای درونی این هنرمندان همسو شوم و با همدلی با خالقین اثر به عمیق ترین لایه های تخیلشان نزدیک شوم. مطالعه نقدها و مصاحبه هایشان و دنیای شخصی افکار و عقایدشان کمک می کند تا زبان تصویری آنان را بهتر درک کنیم. فصل نخستین به بیان اهداف و کلیات طرح پرداخته شده است.در فصل دوم این رساله با نگاهی به تاریخچه تصویرگری ریشه های اولیه ظهور تصویر را بررسی می کنیم و این مبحث را تا عصر حاضر به جلو می بریم و نگاهی اجمالی به وضعیت تصویرسازی معاصر داریم. در فصل سوم به دنبال یافتن تعریف درستی از مفهوم تصویرساز مولف می پردازیم و پس از رسیدن به جمع بندی کلی و آشنایی با مفهوم این پروژه به سراغ تصویرگرانی می رویم که جهان شخصی خویش را یافته اند و فصل بعدی را به صورت مسبوط به شناخت و بررسی روند تحول و سیر کاری این تصویرسازان می پردازیم چرا که نقد و بررسی تحلیلی درست، یا شفاف ساختن فعالیتهای هنری و نگاه به آثار با ارزش می تواند باعث پیشرفت و اعتلای تصویرگری شود. در فصل پنجم،فصل پایانی این تحقیق به معرفی مولفه هایی پرداخته ایم که به تصویرگر کمک می کند لحن بصری شخصی خویش را پیدا کند.
منابع مشابه
وامگیری نهج البلاغه از عناصر تصویرساز قرآنی
ارتباط متن شریف نهج البلاغه با قرآن از وجوه مختلف قابل بررسی است. یکی از این ابعاد تحلیل مناسبات بینامتنی و زمینههای شکلگیری و تأثیر قرآن در شکلگیری آن است. مناسبات بینامتنی وجوه مختلفی را شامل میشود. نوشتار حاضر با هدف نشاندادن این ارتباط بین قرآن و نهج البلاغه، مناسبات بینامتنی را در عناصر تصویرساز مورد بررسی قرار داده است. بدین منظور با روش توصیفی- تحلیلی وجوه اشتراک را شناسایی و تحلیل ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023